ၿမန္မာႏုိင္ငံ၏ ျပန္လည္ ထူေထာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားမွာ အရွိန္တစ္ခု
လုိအပ္ေနၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ ယေန႔ကာလကုိ သုံးသပ္လွ်င္ ႏုိင္ငံေရးအရ အေတာ္အတန္
ပြင့္လင္းလာသည့္ အေျခအေနတစ္ခုသုိ႔ ေရာက္ရွိေနတာ မွန္ေသာ္လည္း တုိးတက္မႈ
အရွိန္ႏႈန္းမွာ ျမင့္မလာေသး။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေနာက္က် က်န္ရစ္ခဲ့ေသာ
ႏုိင္ငံအေနႏွင့္ ျပန္လည္ တုိးတက္ ျမင့္မားလာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရာမွာ
အရွိန္ႏႈန္း ျမင့္ျမင့္၊ အဟုန္ျပင္းျပင္းျဖစ္ဖုိ႔ လုိအပ္တာ အမွန္ပဲ
ျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာျပည္သူလူထု၏ အဓိက ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မွာ
ဒီမုိကေရစီ အခြင့္အလမ္းမ်ား အျပည့္အ၀ရရွိေရး ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေနာက္
ႏုိင္ငံေရး အင္အားစုမ်ားအၾကားမွာ ညႇိႏႈိင္း ေဆြးေႏြးကာ အလုပ္တူ ပူးေပါင္း
လုပ္ေဆာင္ၾကသည့္ အမ်ဳိးသား ရင္ၾကားေစ့ေရး လုပ္ငန္းစဥ္ကုိ ျပည္သူလူထုက
အိပ္မက္ေနၾကတာ ျဖစ္ပါသည္။ ႏုိင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ား အမ်ဳိးသားညီၫြတ္ေရး
တည္ေဆာက္ၾကၿပီးေနာက္ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ မရအရ ႀကိဳးစားရယူၾကတာကုိ
ျမန္မာျပည္သူတုိ႔က ျမင္ခ်င္ေနၾကတာ ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္းမွာ
ႏုိင္ငံတကာႏွင့္ နားလည္မႈ ရယူကာ စီးပြားေရး ပူးတြဲ လုပ္ေဆာင္စရာ
ရွိသည္မ်ားကုိ လုပ္ေဆာင္၊ စီးပြားေရး အကူအညီ၊ ပညာေရး အကူအညီ၊ က်န္းမာေရး
အကူအညီ၊ နည္းပညာ အကူအညီမ်ားကုိ ရယူ စရာရွိတာ ရယူၿပီး ႏုိင္ငံတကာႏွင့္
ခ်စ္ၾကည္စြာ ဆက္ဆံၾကသည့္ အေျခအေနမ်ဳိးကုိ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကတာ ျဖစ္ပါသည္။
ဒါေတြက ျပည္သူ႔ဆႏၵမ်ား။ ျပည္သူ႔လုိလားခ်က္မ်ား။ ျပည္သူ႔ေမွ်ာ္လင့္
ခ်က္မ်ား။ ျပည္သူ႔အိပ္မက္မ်ား။
လက္ေတြ႕ဘ၀တြင္မူ
ျပည္သူ႔အိပ္မက္မ်ားႏွင့္ ျဖစ္ပ်က္ေနသည္တုိ႔က အေ၀းႀကီးမွာပဲ ရွိေနေသးတာကုိ
ေတြ႕ရပါသည္။ ဘာေတြ အားနည္းေနတာလဲ။ ဘာေတြ လုိအပ္ေနတာလဲဟူေသာ ေမးခြန္းကုိ
ျပည္သူလူထုက အႀကိမ္ႀကိမ္ ေမးေနၾကတာ ျဖစ္ပါသည္။ အေျခအေနေတြ
ေျပာင္းလဲလာေနၿပီဟု ေျပာဆုိေနၾက ေသာ္လည္း ျပည္သူ လူထု၏ လက္ေတြ႕ဘ၀မွာ
အေရးႀကီးေသာ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကုိ မျမင္ရေသး။
သည္ေတာ့ လက္ရွိ
ႏုိင္ငံေရး အေနအထားမ်ားကုိ အစုိးရႏွင့္ အာဏာရ ပါတီအေနျဖင့္ စနစ္တက်
ျပန္လည္ သုံးသပ္သင့္ၿပီဟု ထင္ပါသည္။ ယခု အစုိးရမွာ အစုိးရသစ္ ျဖစ္ပါသည္။
အစုိးရသစ္ဟာ ယခင္အစုိးရ၏ အေမြကုိ ဆက္ခံခဲ့တာ ျဖစ္ေသာ္လည္း
အျမင္သေဘာထားမ်ားက ယခင္ အစုိးရ အတုိင္းျဖစ္ဖုိ႔ မလုိပါ။ အျမင္သစ္၊
သေဘာထားအသစ္ျဖစ္ဖုိ႔ လုိပါလိမ့္မည္။ လူေတြ မေျပာင္းဘူး ဆုိေသာ္လည္း မူေတြ
လမ္းစဥ္ေတြ ေျပာင္းဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနခ်ိန္မွာ သေဘာထားအျမင္ႏွင့္ လုပ္ကုိင္
ေဆာင္ရြက္ပုံမ်ားကုိ ေျပာင္းလဲဖုိ႔ လုိအပ္မည္ဟု ထင္ပါသည္။ လက္ေတြ႕
ေဆာင္ရြက္မႈ ပုံစံသစ္ကုိ စတင္ဖုိ႔ လုိပါၿပီ။
လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးသမုိင္းကုိ ျပန္ၾကည့္သည့္အခါ
ႏုိင္ငံတြင္း ျပႆနာမ်ား ရွိလာသည့္အခါမ်ားတြင္ တစ္ေယာက္ေယာက္ကုိ
အျပစ္ရွာသည့္ နည္းကုိပဲ သုံးတာ မ်ားပါသည္။ တကယ့္ ဘ၀မ်ားတြင္မူ၊
တစ္စုံတစ္ေယာက္ကုိ အျပစ္တင္လုိက္႐ုံမွ်ျဖင့္ ျပႆနာမ်ား ေျပလည္သြားခဲ့တာ
မဟုတ္ပါ။ ယခုအခ်ိန္ ကေတာ့ ျပႆနာမ်ားကုိ တကယ္တမ္း ဘယ္လုိေျဖရွင္းမည္လဲ
ဆုိတာကုိ ျပန္လည္ သုံးသပ္ၾကည့္ရမည့္ အခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္။ မိမိထံမွာ ရွိသည့္
အျပစ္မ်ားကုိ ရွာေဖြ သုံးသပ္ၿပီး အေျဖရွာရမွာ ျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ကုိယ့္ထီးကုိယ့္နန္း ျဖစ္လာၿပီးခ်ိန္က
စကာ ျပည္တြင္းစစ္ကုိ ျဖတ္သန္းခဲ့ရပါသည္။ ေပါႂကြယ္၀လွသည့္ သဘာ၀ သယံဇာတမ်ား
ရွိပါလ်က္နဲ႔ တုိးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ အနည္းဆုံး ႏုိင္ငံအျဖစ္ တျဖည္းျဖည္း
ေရာက္လာခဲ့ ရပါသည္။ ျပည္သူလူထုမွာလည္း အေထြေထြ အက်ပ္အတည္းမ်ား၏ ဖိစီးမႈမ်ား
ေအာက္တြင္ ဆင္းရဲမြဲေတ လာခဲ့ၾကပါသည္။ ဒီလုိ ေတြ႕ႀကံဳလာခဲ့ရသည့္
ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည့္ ကာလႀကီးတစ္ခုလုံးကုိ သုံးသပ္မည္ဆုိလွ်င္ အစဥ္အဆက္ေသာ
ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ အမွားအယြင္းမ်ား အႀကီးအက်ယ္ လုပ္ခဲ့ၾကၿပီဆုိတာ
အလြန္ သိသာလွပါသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း အဆုိပါ အမွားမ်ားအတြက္ကုိ မည္သူ
တစ္ဦးတစ္ေယာက္ေသာ ေခါင္းေဆာင္ကမွ ၀န္မခံခဲ့ဖူးပါ။ အားလုံးေသာ ေခါင္းေဆာင္
အသီးသီးဟာ ဘယ္သူ႔မွာမွ တာ၀န္မရွိသလုိ၊ ဘာအမွားအယြင္းမွ မလုပ္ခဲ့ၾကသလုိ
ေနခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါသည္။
သည္ေလာက္ ျပည့္စုံသည့္ႏုိင္ငံ၊
အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာ ထိပ္ဆုံးတန္း ႏုိင္ငံ တစ္ခုဘ၀မွ သည္လုိ ဆင္းရဲမြဲေတသည့္
ႏုိင္ငံျဖစ္လာခဲ့ရတာဟာ ေခါင္းေဆာင္မ်ား ဘာအမွားမွ် မလုပ္ဘဲ ျဖစ္ခဲ့ၾကတာ
မျဖစ္ႏုိင္ပါ။ အမွားမရွိတာ ဘယ္လုိမွ မျဖစ္ႏုိင္။ တုိင္းျပည္၏
နစ္နာဆုံး႐ႈံးမႈမ်ားအတြက္ တာ၀န္အရွိဆုံးဟာ အစုိးရမ်ားသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ဖဆပလအစုိးရ၊ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ၊ လမ္းစဥ္ပါတီအစုိးရ၊ န၀တ၊
ႏုိင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေကာင္စီ အားလုံးေသာ
အစုိးရမ်ားမွာ တာ၀န္အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါသည္။ ဒါကုိေတာ့ ကုိယ္တုိင္
၀န္ခံသည္ျဖစ္ေစ၊ ၀န္မခံသည္ျဖစ္ေစ၊ ျပည္သူလူထုက ဒီလုိပဲ နားလည္ခဲ့ၾကၿပီး
ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္သူလူထု၏ လုိအင္ဆႏၵမွာ အစုိးရက ျပည္သူလူထုအေပၚမွာ
႐ုိး႐ုိးသားသား ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ဆက္ဆံတာကုိပဲ ျဖစ္ပါသည္။ အမွားကုိ
အမွားဟု ၀န္ခံတတ္ဖုိ႔ လုိတာျဖစ္သည္။
အစုိးရသစ္က
ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ ဆင္းရဲမြဲေတေနၿပီ၊ တုိးတက္ေအာင္ ျပန္လည္ ထူေထာင္ရမည္ဟု
၀န္ခံစကား ေျပာတာကုိ ၾကားလုိက္ရသည့္အခါ ျပည္သူလူထုက အစုိးရ၏ ပြင့္လင္းမႈကုိ
ခ်က္ခ်င္း အသိအမွတ္ျပဳၾကပါသည္။ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ အတြင္းမွာ
ပထမဆုံးအႀကိမ္အျဖစ္ သည္လုိ ၀န္ခံတာကုိ ၾကားခဲ့ရတာ ျဖစ္ပါသည္။
အစုိးရအဆက္ဆက္ တစ္ေလွ်ာက္လုံး ေျပာေနခဲ့ၾကသည္မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံႀကီး
ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေနၿပီ၊ ေခတ္မီေနၿပီ၊ ေအးခ်မ္းသာယာေနၾကၿပီ၊ အားကစားက အစ
ကမၻာကုိ လႊမ္းေတာ့မည္ ဆုိတာေတြပဲ ျဖစ္ပါသည္။ အစုိးရသစ္က ႏုိင္ငံ၏
ဆင္းရဲမြဲေတမႈကုိ အျဖစ္မွန္အတုိင္း လက္ခံၿပီး ၀န္ခံလုိက္သည့္အခါမွာ
ျပည္သူလူထုက အားတက္သြားခဲ့ၾကသည္မွာ အမွန္ပါ။ ဒါဟာ လမ္းမွန္ကုိ
သြားႏုိင္သည့္လမ္းျဖစ္ပါသည္။ အမွားကုိ ၀န္ခံျခင္းျဖင့္ အမွန္ဆီသုိ႔
ဦးတည္ႏုိင္ၿပီဟု ယူဆၾကတာ ျဖစ္ပါသည္။
သည္လုိပါပဲ။
တုိင္းျပည္တြင္းမွာ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈေတြ မ်ားေနၿပီ။ ဒါကုိ ကုိင္တြယ္
ေျဖရွင္းၾကရမွာ ျဖစ္သည္ဟု ဦးသိန္းစိန္က ေျပာလုိက္သည့္အခါမွာ ဒါဟာ
အစုိးရအဖြဲ႕မွာ ရွိေနသည့္ အားနည္းခ်က္ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ကုိ ၀န္ခံလုိက္တာ
ျဖစ္ပါသည္။ သန္႔ရွင္းသည့္ အစုိးရျဖစ္ဖုိ႔ လုိသည္ဟု ေျပာလုိက္သည့္အခါမွာ
ျပည္သူလူထုက သေဘာက်ခဲ့ၾကပါသည္။ သည္ေတာ့ အျဖစ္မွန္ေတြကုိ အျဖစ္မွန္ အတုိင္း
သုံးသပ္ လက္ခံၾကသည္မွာ ျပည္သူလူထု၏ ယုံၾကည္မႈကုိရဖုိ႔ နီးစပ္ေသာ
ေျခလွမ္းျဖစ္ပါသည္။ တုိင္းျပည္ ထူေထာင္ေရး အရွိန္အဟုန္ ျမင့္မားမလာျခင္း၏
အဓိကျပႆနာကုိ ရွာေဖြ သုံးသပ္ဖုိ႔ အခ်ိန္ေရာက္ေနၿပီဟု ထင္ပါသည္။
ဤသုိ႔ဆုိလွ်င္ ျပည္သူ႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႏွင့္ အလွမ္းကြာေနေသာ လက္ငင္း
ျပႆနာတစ္ခုမွာ အမ်ဳိးသားညီၫြတ္ေရး ျဖစ္သည္ဟု ဆုိခ်င္ပါသည္။ ႏုိင္ငံေရး
ေခါင္းေဆာင္မ်ားအၾကား ညီၫြတ္မႈ၊ အတူ ပူးေပါင္း လက္တြဲလုပ္ေဆာင္ၾကသည့္
လက္ခ်င္းခ်ိတ္၊ ေက်ာခ်င္းကပ္ၿပီး အဖြဲ႕အစည္း ပုံစံစစ္စစ္ျဖင့္ တာ၀န္ယူ
လုပ္ေဆာင္မႈ မ်ဳိးကုိ မျမင္ရေသးပါ။ ညႇိႏႈိင္း လုပ္ေဆာင္ႏုိင္သည့္
လုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္သည္ဟု ျပည္သူလူထုက ယူဆေသာ လုပ္ငန္းမ်ားကုိပင္
ကြဲလြဲျငင္းခုံေနၾကတာကုိ ေတြ႕ေနရတာျဖစ္သည္။ အားၿပိဳင္မႈမ်ား၊
လြန္ဆြဲမႈမ်ားက ေရွ႕တန္း ေရာက္ေရာက္ လာတာကုိ ျမင္ေနရတာျဖစ္သည္။
အေျခခံဥပေဒခုံ႐ုံး၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ႏွင့္
သမၼတတုိ႔အၾကား ကြဲလြဲမႈ၊ လုပ္ပုိင္ခြင့္ အာဏာရွိသူမ်ား၏ ပုိင္ဆုိင္သည့္
ေငြေၾကး၊ ပစၥည္း၊ ေပးရန္တာ၀န္ႏွင့္ ရရန္ပုိင္ခြင့္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍
ေၾကညာရန္ သမၼတက ညႊန္ၾကားခ်က္ထုတ္သည္ဟု ၾကားၿပီးမွ လႊတ္ေတာ္တြင္းမွ
ပုိင္ဆုိင္ခြင့္ ေၾကညာရန္ အဆုိ႐ႈံးနိမ့္သြားျခင္းတုိ႔မွာ အေရးပါေသာ
ကြဲလြဲမႈမ်ား ျဖစ္လာပါသည္။
အျခားတစ္ဖက္တြင္
ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္တုိ႔ ေနျပည္ေတာ္တြင္
ႏွစ္နာရီခြဲ ၾကာေအာင္ ထပ္မံ ေတြ႕ဆုံၿပီး ေဆြးေႏြးၾက သည္ဟု
သတင္းထြက္ေပၚလာသည့္အခါ ျပည္သူလူထုၾကားမွာ အားတက္မႈ ျဖစ္ရျပန္ပါသည္။
ယခု ေတြ႕ဆုံမႈက တတိယအႀကိမ္ သီးသန္႔ ေတြ႕ဆုံမႈျဖစ္သည္။ အစုိးရအဖြဲ႕ႏွင့္
ဒီမုိကေရစီအင္အားစုမ်ား ဘယ္လုိ ပူးေပါင္း လုပ္ေဆာင္ႏုိင္မႈမ်ား ရွိလာမည္လဲ
ဆုိတာကုိ ျပည္သူလူထုက အကဲခတ္ေနၾကတာ ျဖစ္သည္။ သည္လုိ ျဖစ္လာလွ်င္
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး အရွိန္အဟုန္ ျမင့္မားလာႏုိင္သည္ဟုလည္း
ခန္႔မွန္းၾကပါသည္။
ယင္းသုိ႔ မေတြ႕ဆုံမီတြင္ ၇ ၾသဂုတ္ ၂၀၁၂
ေန႔က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က ဖြဲ႕စည္းေသာ တရားဥပေဒစုိးမုိးေရးႏွင့္
တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရး ေကာ္မတီတြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ဥကၠ႒ ျဖစ္လာသည္။
ဥပေဒစုိးမုိးေရးကုိ အေလးထား ကုိင္တြယ္မည္ဆုိလွ်င္ ေကာ္မတီက
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္၏ အားနည္းခ်က္မ်ားကုိပါ ေလ့လာဆန္းစစ္ ေ၀ဖန္ရသည့္
အလုပ္မ်ားရွိလာပါမည္။ လက္ငင္း ျမင္ေတြ႕ေနရသည့္ အေျခအေနမ်ားအရ
ယင္းေကာ္မတီအေနျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ဳိင္ကုိ ထိန္းခ်ဳပ္
ကန္႔သတ္ႏုိင္ေလာက္သည့္ လုပ္ပုိင္ခြင့္မရွိေသာ္လည္း
ေ၀ဖန္ေထာက္ျပႏုိင္ခြင့္ကုိေတာ့ ရရွိလာၿပီဟု ယူဆပါသည္။ ယင္းမွတစ္ဆင့္
ဒီမုိကေရစီအင္အားစုမ်ားႏွင့္ တပ္မေတာ္ အေျချပဳ အစုိးရတုိ႔အၾကား အာဏာႏွင့္
လုပ္ပုိင္ခြင့္ကုိ ခြဲေ၀တာ၀န္ယူသည့္ အဆင့္သုိ႔ တက္လွမ္းလာႏုိင္ေသာ
သေဘာရွိလာပါသည္။
အမ်ဳိးသား ရင္ၾကားေစ့ေရးဆုိသည္မွာ
စကားအျဖစ္ မဟုတ္ဘဲ တကယ့္ ယုံၾကည္ခ်က္အျဖစ္ ခံယူၿပီး တည္ေဆာက္ၾကရမွာ
ျဖစ္ပါသည္။
၁၇ ၾသဂုတ္ ၂၀၁၂
(ၾသဂုတ္ ၂၃/၂၀၁၂၊ အတြဲ ၃၊ အမွတ္ ၁၀၈ ျပည္သူ႔ေခတ္ အယ္ဒီတာအာေဘာ္)
Wednesday, August 22, 2012
အမ်ဳိးသား ရင္ၾကားေစ့ေရးမူႏွင့္အားၿပိဳင္လြန္ဆြဲမႈ၊ ကြဲလြဲမႈမ်ား
6:32 PM
ေဆာင္းပါးႏွင္႔အေထြေထြ